torsdag 18. mai 2017

En fryktelig dum gullfisk



Ordene mine strekker ikke til og de snubler seg ut av munnen min. Jeg snakker klønete og usammenhengende. Spesielt når jeg er sammen med nye mennesker eller at jeg er sammen med mennesker som er flinke til å snakke for seg. Men oftest er det fordi jeg har en dårlig dag med lite tro på meg selv. Skal jeg forklare noe til noen, klarer jeg som regel ikke å komme til poenget. Eller hvis jeg klarer å komme til poenget etter en stund med fomling, så har jeg glemt viktig info i løpet av forklaringen. Noen ganger gir jeg opp og sier; "bare glem det". 

I kombinasjon av dette og dårlig korttidshukommelse føler jeg meg bare som en fryktelig dum gullfisk. Og jeg har tenkt at de jeg snakker med, mest sannsynlig tror jeg er dum.  

Men det er jo ikke slik at fordi man ikke er så flink med ord, så er man dum. Og jeg er helt sikker på at det er mange som er lik meg. Som synes det er forferdelig frustrerende og ikke klare å formidle det som er så perfekt og logisk oppi hodet. Jeg skulle gjerne ha snakket med bilder, det hadde vært lettere. Vi har alle ulike måter å uttrykke oss på, og vi tenker ikke alle likt, heldigvis. Noen er flinke til å prate for seg, mens andre er flinke i matte, i kreativitet, i hukommelse, i musikk osv. Jeg tror at det er noe som kommer lettere for noen enn andre. Hvis en person har dårlig balanse f.eks, sier vi at vedkommende er dum da? 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar