søndag 12. mars 2017

En småbyjente i en storby



Denne fredagen hadde jeg og mannen min bryllupsdag. Vi har nemlig vært gift i 10 år nå. Så vi fant ut at siden mannen min skulle jobbe i Oslo på fredag, kunne jeg like så godt bli med han, slik at vi kunne gjøre det til en hyggelig greie. Vi reserverte rom på The Thief Hotell, som er et flott hotell på Tjuvholmen. Vi er ikke så fryktelig flotte selv, så det ble litt vel mye luksus for vårt eget beste. Vi holdt faktisk på å gå amok i en skuff på hotellrommet som inneholdt diverse fine og fristende saker som; ny skjorte, slips, undertøy, diverse sminke, kremer, vibratorer, kondomer, hårstrikker og ja alt man skulle trenge. Selvfølgelig i flotte merkevarer, ikke noe dritt altså. Også var det en kaffemaskin på rommet som også ble flittig brukt. I mens vi var ute å spiste hadde det vært noen inne på rommet vårt og gjort klart natt-te og vann på termos, to biter med brownies og en stor flaske med kaldt vann og ønsker om en god natt. Vi sov i Tempurseng med et hav av myke dunputer og sengetøy i egyptisk bomull. Luksus fra ende til annen.

Vi hadde det flott både på hotellet og ellers i Oslo. Men jeg synes faktisk det kan bli for mye av det gode. Bare det at vi følte vi måtte pynte oss for å spise frokost, eller at det står en person rett i nærheten av deg og venter på at jeg skal ha mer påfyll i kaffen min. 
Eller bare det å gå gjennom Oslo og Karl Johan på en lørdag kan være en kamp. Da jeg må gå i slalom mellom alle menneskene for å komme meg frem.

Det gjør at jeg setter mer pris på lille Halden og det rolige livet jeg lever der. Der jeg kan gå i fred, spise frokosten min i fred og ikke minst få puste på ordentlig. Her kan jeg faktisk tenke klart, alt føles renere, roligere og mer naturlig. Jeg får en følelse av falskhet når jeg omgir meg med så mye luksus og fråtsing. Så jeg trekker meg tilbake til mitt mindre luksuriøse liv med vanlige laken, pølser til middag og koseklær uten BH på. 


 

1 kommentar:

  1. Så lukseriøst har jeg nok aldri bodd. Men det hadde vært
    morsomt å prøvd det en gang.Men forstår godt at det kjennes
    godt å komme hjem igjen. Er liksom ikke normalt å bo slik over lengre tid.
    Men en må prøve å nyte det når en får en sjans.
    Ha en god helg i dine egne koselige omgivelser 🏡

    SvarSlett