fredag 18. januar 2013

Grå / Grey


 Været er grått og humøret er tungt,
 og man har ikke et fiber i kroppen som gjør at man har lyst til å gå ut.
For noen dager siden trosset jeg lysten til å bli værende under dyna mi.
Og jeg er glad jeg gjorde det.
Jeg gikk ut, uten helt å vite hvor eller hva jeg skulle.



Jeg gikk veier som det var lenge siden jeg hadde gått.
Og la merke til ting langs turen.
Så jeg åpnet øynene mine.



Kontrastene ble annerledes.
 


Jeg la merke til fuglene.


Stillheten var skummel, men deilig.




Jeg så capsen som hang oppi treet.
 Og tenkte på en historie om hvordan den havnet der og hvorfor den ikke ble tatt med hjem igjen



Noen hadde laget kunst


 Fargene på husene og tåken gikk fint sammen









Jeg endte opp på kafè med en venn.


Vi spiste, drakk kaffe og pratet i timer.


Tenk om jeg hadde blitt under dyna!
Da hadde jeg bare sett en grå sky, og det var det hele.

Ha en fin dag... selv om den kanskje er litt grå.

- Dolamorola

Translation: Grey 
Some days are just nothing else than grey. 
Grey weather, and a heavy mind.
Just want to stay in bed all day.
Some days ago I did the opposite of what i wanted.
I went out in all the grey, and took a walk in it.
Without knowing where to go.
My eyes suddenly got wider and i saw things clearer.
Contrasts, collours, fog, the birds in the grey sky.
 And the spooky but delightful silence.
 I ended up on a cafè with a friend.
Eating, drinking coffee and talked for hours.
What if I had stayed in bed!?
I would only see a grey cloud, covering my sight.

Have a great day... Even if its a grey one.


1 kommentar:

  1. Ja dagen blir som regel bedre enn en tror mange ganger.
    Så mange flotte bilder du tok på turen din.
    Koselig at du endte opp på kaffe med en venn.
    Gjør dagen litt lysere.
    Håper du har hatt en god dag.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett