onsdag 31. oktober 2012

Folk tror jeg er en slags hai

Nå skal jeg prate om meg selv.
Og egentlig avsløre veldig personlige tanker.


Av en eller annen grunn vil jeg at folk skal like meg.
Men folk tror jeg er en slags hai.
Eller garantert et rovdyr.
Folk lukter fare, i hvertfall så blir folk redde.
Ikke vet jeg hvorfor.
For jeg biter jo bare litt innimellom.
Folk later som at de liker meg.
Eller folk tror de liker meg, for de tror jeg er en annen.
 Men det er helt greit.
Jeg tror ikke jeg er veldig lett å like med det samme.
For jeg viser ikke den sanne jeg, på første date...
eller andre, eller tredje. 
Kanskje man har flaks å treffer meg etter fjerde.
Men innen det, har de fleste laget et bilde av meg som bare er fake,
eller rett og slett en illusjon.
Og da holder folk seg heller unna.
Eller så liker de den fake meg, og tenker at alt er greit.


Jeg sier ikke at det bare finnes èn virkelig versjon av meg.
For jeg kan forandre meg ettersom hvem jeg er sammen med,
men det er bare ÈN av meg i dypet.

NOEN folk klarer å se meg klarere, og raskere.
Og de menneskene kjenner jeg igjen, for de kan virkelig SE.


Jeg er glad for at det finnes folk som gir meg sjangs til å være meg. 
Og som er villige til å gå på date etter tredje date. 
For det er da det skjer.
1.base
2.base
3.base
Og da kanskje du har meg.

Folk lukter noe ukjent, og derfor springer de
(på samme måte som jeg selv gjør når jeg lukter noe ukjent).
Eller så kjenner de den fake meg, som bare er en illusjon.
Poenget er;
Det gjør ikke noe om folk ikke liker meg.
For jeg vet at de få personene som kjenner meg, gjør det.
Men jeg glemmer meg bort innimellom,
og tror at det er viktig at jeg blir likt av alle.

Den beste følelsen er å vite at ALLE de som virkelig kjenner meg, 
LIKER MEG AKKURAT SÅNN SOM JEG ER.


-Dolamorola

2 kommentarer:

  1. Det er sånne rovdyr som deg vi burde ha flere av!! Noen å bryne seg på og ikke ta for gitt! Tusen takk for at du er deg, glad i deg tøffa :) varm klem fra Løvinna Kristine

    SvarSlett
  2. Ja det er viktig å være seg selv. Viktigere å bare ha noen få
    som virkelig er glad i en enn at en skal ha mange som
    bare tror de kjenner en og liker en.
    Ønsker deg alt godt :)

    SvarSlett