tirsdag 17. januar 2012

Mr. Yucca og min mangel på grønne hender



Synes synd på min stakkars Mr.Yucca.
Han prøver så godt han kan,
men jeg har desverre ikke noe som kan minne om grønnfarge i mine hender.
Da snakker jeg om planten min.
Jeg har bare tre planter og de tre blir stadig mer og mer skuffet over meg.
Jeg legger ikke merke til at de er tørre eller begynner å henge.
Ikke før bladene begynner å bli gule,
legger jeg merke til at de stakkars plantene mine trenger vann og næring.
Jeg vurderte om jeg skulle sende han på restitusjon hos min mamma.
For ho har nemlig neongrønne hender, og får til alt som gror i jord ;)
Men jeg tok meg sammen og tenkte;
har jeg tatt på meg dette ansvaret med å ta vare på denne misteren,
ja så må jeg bare bli litt mer grønn på henda.
Så nå har jeg plukket av alle de gule bladene,
som Mr.Yucca hadde jobbet hardt for å skaffe seg.
Han føler seg kanskje litt naken, men han vet det er til det beste. 
Også gav jeg han en real omgang med dusjen. 
Og til våren har jeg lovet han ny jord med masse næring i.
Så da blir han nok glad igjen. :)

Ha en fin dag! :)

-Dolamorola


English

I feel so sorry for Mr.Yucca.
Thats one of my three plants.

I can`t say I know much about these green creatures,
that grows up from our earth :P
And i nearly kill them all the time,
because i don`t remember to give them any water or nutrition.
I don`t remember until I see them hang, or their leafs get yellow.
So now I decided to gather myself,
and take responsibility for what I did when i decided to take care of this plant. :P
So I peeled of all of Mr.Yucca`s yellow leafs and gave him a really wet shower ;)
He may feel a little naked now, but he knows it`s for his benefit.
And I promised him new soil with lots of nutrition,
in a couple of months, when the spring has arrived.
Then I hope he will be happy again ;)


Have a nice day! :)

1 kommentar:

  1. Ja det er ikke bare å holde liv i disse plantene.
    Men det høres ut som det er et håp for planten din. Lykke til :)

    SvarSlett