søndag 23. januar 2011

Verdens beste cookies

I går lagde jeg og Loff verdens beste cookies! :) Denne oppskriften fikk jeg av en venninne for noen dager siden. Og vi måtte jo prøve den ut så fort som mulig, for å se om jeg fikk den til like bra som ho ;) De ble litt anderledes i form og utseende, men smaken var like god :)


Så her kommer oppskriften:

160g smør, romtemperert
210g sukker
140g brunt sukker
360g mel
2ts bakepulver
1ts vaniljesukker
1/2ts malt kanel
3 egg
350g hakket sjokolade
100g grovhakkede nøtter eller mandler

Bland sammen sukker og smør i en kjøkkenmaskin.
Tilsett mel, bakepulver, vaniljesukker og kanel.
Bland sammen til en smuldrete masse.
Ha i egg, sjokolade og nøtter.
Arbeides raskt sammen.
Fordel deigen i passe tykke "pølser" som legges i plastfolie.
Avkjøles 1t i kjøleskap eller 1/2t i fryser.
Skjæres i skiver. Pass på så de ikke ligger for nærme hverandre, for de flyter ut.

175grader i 10-15 min



Baking er faktisk det eneste matlagingen jeg klarer, og det eneste som kan minne om husmoraktig ved meg. Men det får jeg faktisk til og da :) nå har jeg ikke prøvd noen kompliserte bakekunster altså, men uansett blir det bedre enn hva matlagingen min blir ;)

Og man må jo selvfølgelig prøvesmake sjokoladen, opp til flere ganger før man putter den i deigen ;)



Cookiesene er mer enn godkjent hos Loffa og ;)

Så hvorfor ikke prøve deg på cookies en søndag som denne ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar