lørdag 29. januar 2011

Inspirasjon til besvær



Jeg har rett og slett for mye inspirasjon om dagen. Bør egentlig ikke klage når man første klarer å være kreativ men. Kreativiteten og inspirasjonen min kommer som en flodbølge når den første kommer, og ellers når jeg ikke har en slik periode kan jeg være helt blank for idèer. Men når jeg har slike perioder får jeg nye idèer på ting jeg vil lage hele tiden, som jeg må prøve ut. Men det er ikke så lett å få til alt det jeg vil, hvis jeg ikke har alt av materiale (og heller ikke så mye penger å bruke på det) eller kunskap om verktøy.


Det har faktisk gått så langt at jeg ikke får sove om natten. Det er på kvelden og natten jeg er mest kreativ så da ligger jeg å bare tenker og planlegger. Så ligger jeg der i senga og vrir meg frem og tilbake og tenker på at jeg MÅ sove, for nå er det bare 5 timer til Sofie våkner.. eller fire timer.. også videre.


Jeg har tilogmed prøvd å telle sauer som hopper over et gjerde! Men mine sauer er alltid så rotete og usystematiske Det har de vært helt siden jeg var helt liten. Det pleier å begynne ganske bra, med en sau... to sau.. tre sau.. fire sau.. men så begynner det! Da kommer sauene bare i hult etter bulter, og flere samtidig. Så da mister jeg tellingen!! Og jeg kan ikke bare begynne på nytt! Jeg må få alle tilbake over gjerdet så de kommer fra riktig vei!! Så kan jeg bgynne igjen, en sau... to sau... tre sau... fire sau... Også floker det seg til igjen, og siden jeg ikke gidder å rydde opp i saueflokken nok en gang, begynner jeg å tenke på alle tingene jeg skal gjøre igjen.

Og sånn fungerer hodet mitt!


Jeg får det ikke bort fra hodet før jeg har gjort det jeg vil, også kan jeg slappe av. Så dere får nok snart se noen av mine prosjekter, håper jeg :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar