torsdag 20. januar 2011

Evig rot

I dag skal Loffa i barnehagen, så da tenkte jeg å svinge om både gulvkluten og støvkosten i hele leiligheten. I går vasket jeg veggen bak kjøkkenbenken... Og shit, så møkkete det var der! Man legger faktisk ikke merke til hvor møkkete eller rotete det ser ut, før man faktisk ser etter det. Og nå kan du si jeg har sett MASSE rot og møkk, som jeg er nødt til å få bort snart! Jeg føler jeg rydder hele tiden, så jeg skulle egentlig tatt meg en pause mens Sofie er i barnehagen... men klarer ikke å slappe av når det er masse rot rundt meg.

Så jeg kan velge mellom å rydde og ha det ryddig mens Sofie er i barnehagen frem til fire, og bli sliten. Og fortsette å rydde det ho roter når ho kommer hjem... eller så kan jeg ha det rotete og "slappe av" (i rotet) frem til sofie kommer hjem og roter enda mer og huset kommer til å se ut som et rotterede. Vet ikke.. ikke noe av det som frister så mye uansett. Og med en datter som ikke har lært seg og rydde opp etter seg enda og en sykemeldt mann i hus som ikke orker, så er det bare jeg som rydder. Og siden vi alle går hjemme hele dagen, blir det mer rot. Føler det er en evig sirkel. Enten så blir jeg sliten av å ha det rotete eller så blir jeg sliten av å rydde! Og det hjelper ikke veldig når jeg ser en mann som ligger på sofaen og ser på tv (må nevne en gang til at han faktisk er sjukemeldt da, så han skal få lov å ligge der når han vil) eller å ha en spinnvill datter som roter raskere enn jeg klarer å rydde. Det blir ALDRI ryddig!! Jeg forstår ikke hvordan folk med flere unger og fulle jobber klarer det!

All ære til dere!

Bare et litt frustrert innlegg fra en litt sliten meg.



2 kommentarer:

  1. Tror ikke det er så ryddig alle andre steder. Men det er kanskje flere som har etpar rom som er ganske ryddige og så er det ikke så i orden andre steder. Hos meg er det strot sett ryddig i stua nede, mens tvstua er det vanskelig å holde i orden. Der blir det tørket klær, spist samtidig som vi ser tv, og så er det lett for å havne litt mye som bare skal stå et sted en liten stund. Men nå har jeg flere rom og stort hus. Blir nok litt anderledes hos deg med en liten leilighet. Men tror det er lurt å prøve å holde et rom ganske ryddig så en kan klare å slappe av litt der. En kan ikke rydde hele tiden. Ta en halv time hver kveld etter at frøkna er i seng, så skal du se at det ikke er så værst om noen dager.
    Ønsker deg ei riktig god og avslappene helg :)
    God bedring til sjuklingen din :)

    SvarSlett
  2. Nå har jeg sett etter...men finner den ikke. kan du ikke sende meg linken...den vil jeg se :)

    SvarSlett