tirsdag 18. januar 2011

Bambi på isen...

...eller rettere sagt; Dola på isen!!



I går kveld hadde jeg og to venninner jentekveld. Vi spiste god mat og vi pratet langt utover. Var veldig koselig! :)

Nå har jeg tenkt å fortelle noe som var helt fantastisk moro og komisk, så jeg og venninnen min holdt på å le oss ihjel. (Kommer uansett ikke til å bli så morsomt når jeg skriver det.. men jeg prøver fordet)

Sofie fikk en stor pose med arvede klær. Og når det kom til det at jeg og ho ene venninnen skulle kjøre hjemover, tok jeg med meg posen i den ene hånda, og gikk opp bakken der bilen stod på skrå på toppen av bakken. Vi gikk langs veikanten for å få fotfeste, på grunn av såpeglatt vei. Men når jeg nærmer meg bilen innser jeg at jeg er nødt til å gå på glattisen for å komme til bilen. Jeg står på snøen lans veien og prøver å strekke meg så langt som jeg bare kan, og får akkurat tak i bildøra og klarer å åpne den og få dratt meg oppover mot bilen med døra.. Når jeg får dratt meg opp, revner den store posen jeg har i den ene hånda, og jeg blir helt satt ut... så jeg begynner å skli bakover. Bildøren står åpen så jeg blir stoppet av den, men så mister jeg helt fotfeste og detter rett ned på magen og blir liggende på magen, mens jeg niholder meg til noe i bånn av bilen med en ene hånda og posen i den andre.. Jeg begynner og hylskratte og det samme gjør venninnen min. Jeg klarer ikke å ta meg sammen så der ligger jeg da, i nedoverbakke på magen, holder meg fast i bilen og posen, og ler så jeg griner.. mens jeg skriker; JEG KOMMER MEG IKKE OPP!!!! Etter litt klarer jeg å få stablet inn posen inn i bilen uten at noen klær detter ut, så da har jeg brått to hender... Vi ler... Jeg kommer meg såvidt opp på kne... mens jeg kjenner jeg bare sklir og strømpebuksene og kjolen er helt våte av vann fra isen... Vi ler... jeg får tak i bilsetet og klarer endelig å dra meg opp og inn i bilen. Og vi fortsetter å le og le og le... hele veien hjem til meg. Heldigvis hadde vi piggdekker på bilen, så bilen taklet isen. :)

Jeg er sånn at jeg syns at det er helt utrolig morsomt og komisk å se at noen detter.. hvertfall om det er meg selv, da jeg ser for meg det hele og hvordan det ser ut for folk rundt meg!

Nå er ikke jeg så god til å gjenfortelle ting. Men det var i allefall helt utrolig komisk!! :D


1 kommentar:

  1. Hehehe. Ja det er utrolig komisk. Jeg sliter med å holde meg alvorlig visst noen detter og jeg ser dei ikke slår seg. Godt at det gikk bra med deg. Er fort gjort å skade seg når det er slikt føre som det er nå mange steder. Her har vi skikkelig vinterføre enda. Liker best snøføre om vinteren, og ikke mildvær og glatt.
    ha en god dag :)
    Hilsen Astrid
    Fjordheim

    SvarSlett