tirsdag 25. januar 2011

Allergi og blodprøve

Nå om dagen har vi fire katter i hus, og både jeg og Sofie har reagert allergisk og fått masse utslett av det. Jeg visste at jeg var allergisk, men ikke at Sofie var det. Det pleide å gå bra med en katt men på grunn av at vi nå har tre kattunger her i tillegg så har det blitt for mye, og allergien min har plutselig eksplodert. :(


Så i dag har vi vært hos legen for å få tatt en allergitest på ho. Og legen trodde også det var pelsdyr ho var allergisk mot.

Så vi skulle ta bloprøve i armen hennes. Og jeg måtte sitte der med ho på fanget og holde ho helt fast mens de satte den store nåla inn i den lille armen hennes. Meeen de fant ikke noen blodåre, og de måtte lete med nåla inni armen hennes, noe jeg syns var helt forferdelig og se på!! For ho gråt jo selvfølgelig, og var såå lei seg. Men de fant jo ikke noe blod, så de prøvde det samme på den andre armen, noe som endte med akkurat det samme og enda med gråt. :(

Så denne dagen ble det ikke noen blodprøve av ho, så vi fikk det ikke påvist. Men jeg tror nok det er pels ho reagerer på. Jeg har levd hele livet med allergi, og vet hvordan det plutselig kan bryte ut når man får for mye av en ting.

Vel, vi fikk ikke noen faste bevis på allergi men ho fikk i det minste et lykketroll når ho var fredig da! :) Og det hjalp nok mye. For så fort vi kom oss inn i bilen begynte ho å leke og snakke med pipestemme med trollet ;) hihi...


Neste gang vi prøver oss på blodprøven, skal vi få tak i slike bedøvelsesplaster og sette på før ho tar prøven. Så kanskje det går litt bedre, for Sofie hvertfall... men ikke for mor!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar