onsdag 8. desember 2010

Pepperkakehus ala Sofie

I dag har vi pyntet pepperkakehus. Og vel... det var ikke utseende som var prioriteten der for å si det sånn ;) Denne gangen gikk jeg for ferdig pepperkakehus. Loffa fikk sitte på benken å pynte huset/spise godteri. Jeg stod for sukkerknekken og melisen og Soffi la på nonstop.

Det ble en del godterispising på både mor og datter ;)

Jeg kjøpte en kontitorsprøyte. Men den tror jeg jammen jeg kommer til å droppe neste gang. Da er det bedre med kremmerhus av matpapir altså, for den dritten skal ikke jeg bruke igjen! Dårlig melis ble det.

Dette er altså åstedet.


Her er mamma-seigmann og pappa-seigmann som koser seg oppi pipa.

Og ungdommen henger på hjørnet i en litt spesiell positur.


Plenen i hagen er dekket med sukkersnø.

Jeg vurderer å bygge et nabohus i løpet av de neste dagene... Men det blir uten sprøyte eller loff :)

1 kommentar:

  1. Syns dere har vært veldig flike.
    Det ble et pepperkakehus som det skal være med ei lita jente som dekoratør.
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett