fredag 1. oktober 2010

Valget er tatt

Helt fra i går når jeg hentet bøkene til skolen har jeg hatt en klump i magen og jeg fikk en veldig dårlig følelse ang det hele skolegreiene.  Derfor måtte jeg velge hva jeg skulle gjøre. Skulle jeg gå på skole og bli ferdig med vgs i et fag jeg overhode ikke var interresert i og i tilleg få masse studielån? eller skulle jeg heller gjøre mitt ytterste for å få meg en jobb å tjene penger for så å kunne starte drømmene mine med å få hus og div annet? Greit jeg kunne kanskje fått studiekompetanse ved å gått skole, men da måtte jeg ha gått to år i lære som barne og ungdomsarbeider pluss kveldskole etter dette året. Uten at jeg vet om jeg i det heletatt kommer til å trenge det i senere tid. 

I natt fikk jeg ikke sove. Jeg lå bare og vrei meg og tenkte på den hærsens skolen. Og ble kvalm bare av tanken. Så jeg kom frem til at dette er ikke riktig tid for meg å gå på skole. Uten motivasjon, kan det bli vanskelig å gjøre det bra.Jeg lever bare en gang, og da vil ikke jeg bruke tiden på noe som bryter meg ned.  

Så nå gjelder det å gå på en desperat jobbjakt. Og den starter til mandag.

Jeg kan tenke meg at noen kanskje er skuffet, men det er bedre at jeg har det bra. De som betyr mest for meg mener det samme som meg. Jeg er såå glad for at jeg tok dette valget, og jeg føler meg ti tonn lettere!! :)     

2 kommentarer:

  1. Det var nok et godt valg, om det er dette du vil. Nav har stillingsannonser online. Der kan du jo plukke. Ellers kan du jo ringe rundt og spørre firmaer som driver med det som kan interessere deg! Dette går nok bra, skal du se. Det viktigste er at du har det bra og at du er fornøyd med ditt valg!

    SvarSlett
  2. godt å se at du følger magefølelsen,kjære søster.det er sant at man lever bare en gang(tror jeg,da;))og da er det dumt å bruke tid på dumheter som mest sannsynlig ville vist seg å være unødvendig:)lykke til med jobbjakt:)

    SvarSlett