onsdag 29. september 2010

Tilbake til skolebenken


Tviler på at det er en slik lærer jeg kommer til å få, men det hadde jo vært veldig underholdene;)

Her om dagen var jeg hos rådgiver på vgs for å få vite hvilke muligheter jeg hadde for å begynne på skole igjen, for å fullføre vgs og få fagbrev og eventuell studiekompetanse. Jeg fikk beskjed om at hvis det var ledig plass på den linjen jeg avsluttet i mars for tre år siden, kunne jeg muligens hoppe rett på der nå. Og i dag fikk jeg en telefon om jeg kunne få begynne rett etter høstferien! :) Så om to uker har jeg begynt på skolen igjen :) 

Hjæælp!! Nå blir det prøver, prosjekter, fremføringer og alt som følger med. Også kommer jeg til å gå i klasse med folk som er fire år yngre enn meg, så det kan bli spennende å se hvordan det går. Og gruer meg helt sinnsykt!! Men det er en kjempemulighet for at jeg skal fullføre skolen da :) Linjen jeg begynner på heter Barn og Ungdom. 

Så nå må Sofie begynne på fulltid i barnehage, noe jeg ikke er noe særlig begeistret for. Er redd for at det blir lite tid sammen med ho. Og jeg kjenner at ting har skjedd veldig fort her.. kanskje litt for fort faktisk. Også håper jeg virkelig at jeg har mulighet til å få stipend eller studielån, hvis ikke blir det veldig trangt økonomisk. 

Det er veldig mange tanker som fyker gjennom hodet mitt nå. Men dette skal nok bli bra :) I morgen skal jeg til skolen og få bøker og snakke litt med læreren :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar