mandag 16. august 2010

Er min egen psykolog. Tingenen mine.


(Hihi.. smukken skal ikke gis bort ;))

Nå er jeg sååå stolt av meg selv! :)

Som noen vet fra før, så er jeg en skikkelig samler. Jeg har samlet nye ting gamle ting, og helt ubrukelige ting. Bare fordi jeg KANSKJE en gang i fremtiden kommer til å trenge det... eller at jeg en gang KANSKJE kommer til å forrandre stil... hehe. Greia er at jeg knytter meg veldig til tingene mine.

Men i det siste har jeg følt meg helt maktesløs og nesten deprimert. Og her om dagen tror jeg at jeg knakk koden for hva som skal til for at jeg skal ha det bra med meg selv.. :) Som noen vet, så er jeg også helt sinnsykt kontrollfrik. Og med så mange ting som fylte opp leiligheten helt til taket, (det skal jo godt gjøres, siden det er fem meter til taket her men.. hihi) så må jeg ha mistet kontrollen. Så fra nå av er regelen min slik - Ikke ta noe inn i leiligheten hvis ikke: Det er noe nyttig, jeg syns det er ufattelig fint, eller om det betyr noe for meg. 


(Lyse blå gardiner 160cm. Har 6 lengder)

(Lys grønne gardiner 160cm. Har 6 lengder)

Meeen en ting tror jeg fortsatt jeg kommer til å slite med, og det er min store svakhet.. nemlig kister og trekasser.

Så jeg har ryddet gjennom hele leiligheten, og sortert hva jeg skal ha og hva jeg kan kvitte meg med. Hele spisebordet var stappfullt av ting og pyntegjendstander, hele sminkekommoden var et stort tårn av tepper, putetrekk, duker og div. stoffrester. Det sto flere ting på gulvet også. Og i går fikk jeg to venninner på besøk, som tok med seg det meste av tingene + en gammel kommode. Jeg kjente jeg ble ganske kvalm, og fikk lyst til å gråte en skvett da jeg så de forsvant med tingene mine. Men NÅ er det jammen godt :) Og jeg vet at tingene mine har fått noen gode eiere, som vil sette pris på det. :) Men det var sinnsykt vanskelig når det pågikk.

(Black Design)

(Denne stolen har en helt lik partner)

Den andre tingen som gjør at jeg har det bra med meg selv, er å hele tiden ha nye proskjekter på gang. Og stadig ha forrandringer rundt meg. Snille mannen min og jeg var våken hele natten for noen dager siden, for å ommøblere leiligheten. Så nå har jeg flere nye prosjekter på gang :) og jeg har ikke følt meg så bra på lenge! :)

Bildene er det som er igjen av ting. Så hvis noen vil ha noe av det så ROP UT!! :) Det jeg ikke blir kvitt, blir enten kastet eller gitt til bruktbutikken :)

Førstemann til mølla...

1 kommentar:

  1. Hei Victoria :o)
    Fant bloggen din og så koselig å se bilder av lillefrøkna og hvordan dere har det :o))
    Lykke til med opprydningen..det er alltid godt å få ryddet litt :o))
    Ha en fortsatt fin dag...og har du lyst til å hilse på i bloggen er du hjertelig velkommen :o))legger ved en link her...
    http://annespaperfun-aksh.blogspot.com/

    Klem fra Tante Anne

    SvarSlett