tirsdag 22. juni 2010

Kister og trekasser med lokk...


...er min store svakhet innen interiør! Jeg kunne hatt mange flere, om jeg bare hadde nok plass ;) Så da tenkte jeg å vise noen av de jeg har... :)

Dette er en veldig fin amerikakoffert og den fikk Sofie i barnevelsignelsen sin, av en kamerat. :) Med reiselapper på siden. Laget i Fredrikshald (halden) og har reist rundt for så å komme tilbake til Fredrikshald igjen :). En skatt som jentungen kan ha med seg resten av livet :)  


Denne blå trekassen brukte min mormor og morfar som vedkasse i det gamle huset sitt. Og den oppå er noe av det de kjøpte på auksjon som ble liggende på låven.


Det samme gjelder denne. Som morfar hadde masse skruer og skrot i. Om jeg ikke husker helt feil, var det akkurat det han kalte denne trekassa... skrot. Det var hvertfall en skatt for meg og er en av mine favoritter :) 

Men min absolutte favoritt er jo selvfølgelig denne! :D


Denne fant jeg i en bruktshop. Når jeg sa jeg skulle kjøpe den sa mannen som eide butikken at jeg bare kunne få den :) Så jeg tok den med meg, sammen med den kisten på øverste bildet, med et stort smil om munnen! ;)


Denne har en litt for lang historie til at jeg skal fortelle alt. Men jeg kan jo gjøre historien kort ved å si at jeg gav 100 kr for en råtten trekasse, og at LM mobber meg sinnsykt for denne ;) ikke nok med det men jeg måtte bære den ganske langt for at jeg skulle få den med meg hjem ;) hehe...



Denne er også fra låven til morfar :)

Dette var noen av mine svakheter... skal vise dere alle mine trekasser uten lokk en annen dag ;)

Så nå legger jeg et lokk på dette innlegget...
Hadet :)



2 kommentarer:

  1. Koselig med ting som betyr noe:)

    Syns kassen til 100,- kr så bra ut jeg..

    Nyt dagen,
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Heisan!
    For en formidabel og flott kiste/kassesamling!!! Vet ikke hvem jeg synes er finest, de var jo så flotte mange av dem.
    Jeg har også en amerikakoffert lik din. Dessverre står den akkurat nå i kjelleren, men jeg ror den får plass når vi får pusset opp der nede. På loftet sto to enorme kister atter de tidlige eierne. Det hadde vært så flott å ha dem som bord et sted.
    Kos deg med dine flottflotte kister!
    Stor hilsen fra kaspara

    SvarSlett